هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک


    هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نیازمند بررسی میباشد. می توانیم ایرادات آن را دسته بندی کرده و به طور خلاصه به هرکدام از آنها اشاره کنیم.نکته قابل توجه در تعمیر گیربکس اتوماتیک این است که متاسفانه بسیاری از همکاران این کار را همانند مکانیکی میدانند و توجه به تخصصی بودن تعمیرات ندارند و سعی میکنن با آزمون و خطا خودرو مراجعه کننده را تعمیر کنند اما در بیشتر مواقع از پس کار بر نیومده و باعث میشوند مراجعه کننده برای تعمیر گیربکس خود دو بار هزینه کنند و مجددا گیربکس را به تعمیرگاه تخصصی ببرند. ما در گیربکس آپ به دهها تجربه در خدمت شما عزیزان هستیم تا خودرو شما را با کمترین هزینه تعمیر و همانند روز اول تحویل دهیم.

     

    تعویض روغن گیربکس


    تعویض روغن گیربکس البته یک ایراد نیست. ولی اگر به موقع انجام نشود می تواند باعث خرابی های بسیاری در ساختمان اجزای اصلی گیربکس شود. به همین خاطر می توان آن را یکی از مهم ترین زیرمجموعه ها در مسائل تعمیر گیربکس اتوماتیک به حساب آورد. هزینه تعمیر گیربکس برای تعویض روغن گیربکس نسبت به هزینه تعمیرات دیگر بسیار ناچیز است. ضمن اینکه روغن گیربکس را باید در زمان های مشخصی تعویض کرد و به همین خاطر هزینه ای معقولانه به حساب می آید. انتخاب روغن برای گیربکس ها باید متناسب با نوع گیربکس و مدل آن انجام گیرد. استفاده از روغن گیربکس های ارزان قیمت ممکن است برعکس به گیربکس شما صدمه بزند. پس در هنگام تعویض روغن به هزینه تعمیر گیربکس فکر نکنید و با کیفیت ترین روغن را برای خودروی خود انتخاب کنید.

     

    تقه زدن گیربکس های اتومات


    در خرابی گیربکس های اتومات اصطلاحی وجود دارد به نام تقه زنی گیربکس و یا تقه زدن. در حقیقت وقتی ساختمان داخلی گیربکس های اتومات با مشکلی رو برو شوند، یکی از اتفاق هایی که می افتد گاز خوردن الکی ماشین و بد دنده خوردن آن است. در این حالت راننده ماشین احساس می کند که به ماشین و گیربکس آن دارد ضربه های کوچکی شبیه به تقه زدن وارد می شود. این تقه ها نشان دهنده خرابی بخشی از گیربکس خودرو است. در این زمان ها بدون فکر کردن به هزینه تعمیر گیربکس باید هرچه سریعتر به تعمیرکاری با تجربه مراجعه کرد.

     هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

    تعویض فیلتر گیربکس


    هزینه تعمیر گیربکس در زمان تعویض فیلتر آن به قدری ناچیز است که حتی می توان از آن به سادگی عبور کرد. ولی همین هزینه ناچیز می توان جلوی اتفاق های بزرگی را بگیرد. همین طور که گفته شد برای روان سازی اجزای داخلی گیربکس ها باید از روغن در داخل آنها استفاده کرد. وظیفه مهم فیلتر ها در ساختمان گیربکس این است که این روغن را پالایش کند و ناخالصی های آن را جدا کند. طبیعی است که اگر فیلتر به درستی عمل نکند، روغن آلوده شده و به مرور زمان می تواند باعث تخریب چرخ دنده ها و محور اصلی گیربکس شود. زمان تعویض فیلتر هر گیربکس با توجه به دفترچه راهنمای آن و بررسی ویژگی های ظاهری روغن قابل تشخیص است.

     

    خرابی سنسور در گیربکس های اتومات


    همینطور که گفتیم وظیفه تعویض دنده در گیربکس های اتومات بر عهده یک مغز متفکر داخلی است. این واحد کامپیوتری با تجزیه و تحلیل داده های ورودی تصمیمی می گیرد که خودروی شما با چه دنده و چه سرعتی حرکت کند. حال گاهی ممکن است همین سیستم داخلی خود دچار عیب و ایراداتی شود. تشخیص این موضوع هم بسیار ساده است. اگر سیستم سنسور دچار ایرادی شده باشد معمولاً چراغ گیربکس روشن می شود. ضمن اینکه خود راننده خودرو می تواند بر حسب تجربه متوجه این موضوع شود. هزینه تعمیر گیربکس در زمان خرابی سنسور آنقدر ها هم بالا نیست و به سادگی قابل تعمیر است.

    مطالب مفید