تاریخچه گیربکس اتوماتیک 

     

    تاریخچه گیربکس اتوماتیک

     

    تاریخچه گیربکس اتوماتیک تاریخچه یک نوآوری بزرگ است. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک  ، خودرو خود را به متخصصان معتبر گیربکس در گیربکس آپ بسپارید. مکانیک های متخصص ما دارای تجربه ، تجهیزات پیشرفته خودرو و تخصص مکانیکی برای تشخیص و تعمیر سریع و دقیق مشکل گیربکس خودرو شما هستند.

     

    اولین گیربکس اتوماتیک

    مخترع اولین گیربکس اتوماتیک (AT) آلفرد هورنر مونرو بود. آلفرد هورنر مونرو در رجینا ، ساسکاچوان ، کانادا متولد شده بود. او اولین AT را در سال 1921 اختراع کرد. این سیستم "گیربکس ایمنی اتوماتیک" (AST) نام داشت. AST در سال 1923  به ثبت رسید. آلفرد هورنر مونرو کانادایی مهندس بخار بود. او این گیربکس  را با استفاده از فشار هوا و نه مایع هیدرولیک طراحی کرده بود. و همین مسئله یک فقدان بزرگ قدرت ایجاد کرده بود. این گیربکس دارای 4 نسبت دنده جلو بود ، اما هیچ دنده عقب یا پارکینگ نداشت. جنرال موتورز AST را در سه مدل بین سالهای 1937-1938 فروخت.

     

    گیربکس هیدرولیک

    مخترعان اولین گیربکس هیدرولیک دو مهندس برزیلی بودند: خوزه براز آریپه و فرناندو لهلی لموس.

     

    گیربکس Hydra-Matic

    جنرال موتورز نمونه اولیه و طرح ها را خریداری کرد و اولین گیربکس هیدرولیک را با نام Hydra-Matic معرفی کرد. آنها در سال 1940 تولید Hydra-Matic را آغاز کردند و به عنوان یک گزینه در خط اولدزمبیل به فروش رسید. این اولین گیربکس AT بود که به صورت انبوه تولید میشد. . همین امر صنعت خودرو را برای همیشه تغییر داد. در سال 1942 ،در جنگ جهانی دوم کارخانه های خودروسازی ساخت اتومبیل را متوقف کردند تا بتوانند برای ساخت تانک و خودروهای نظامی برای جنگ متمرکز شوند. این خودروها  مجهز به سیستم انتقال قدرت Hydra-Matic بودند. در دوران پس از جنگ ، تقاضا برای خودروهایی با گیربکس Hydra-Matic زیاد بود. در این مرحله ، 4/3 از خودروهای فروخته شده جنرال موتورز مجهز به این نوع گیربکس بودند. بیش از 000،200 Hydra-Matics در طول جنگ فروخته شد.

     

     اولین مبدل گشتاور

    اولین گیربکس هیدرولیک دارای مبدل گشتاور Dynaflow بود که توسط بیوک در سال 1948 معرفی شد. Dynaflow تنها دارای دو دنده جلو و عقب بود. با افزایش گشتاور و قدرت مبدل گشتاور ، سرعت 2 سرعته در زمان خود بسیار قدرتمند و کارآمد بود. پکارد جعبه دنده 2 سرعته اولتراماتیک تمام اتوماتیک را در سال 1949 طراحی کرد. پادشاه تپه در سال 1950 پاور گلاید جنرال  موتور قدرتمند بود. پاور گلاید هنوز هم امروزه در سوخت های برتر و بسیاری از اتومبیل های مسابقه ای به طول 5 مایل به عنوان پادشاه گیربکس های اتوماتیک برای مسابقه استفاده می شود.

     

    گیربکس 3 سرعته

    بورگ وارنر اولین گیربکس اتوماتیک را با 3 سرعت و استفاده از مبدل گشتاور قفل شونده معرفی کرد. در اواسط دهه 1950 ، تقریباً همه شرکت های بزرگ خودروسازی از جمله بنتلی ، لینکلن ، فورد و استدیباکر گیربکس هیدرولیک 3 سرعته اتوماتیک را از جنرال موتورز خریداری کردند. استفاده از روغن اسپرم نهنگ برای روانکاری AT در حدود 1960 متوقف شد.

     

    گیربکس Overdrive

    گیربکس Overdrive در اواخر دهه 1970 (4 سرعته AT با مبدل قفل) معرفی شد. به دلیل نسبت دنده های بالاتر در بزرگراه نسبت به مدل های قبلی مصرف سوخت بیشتری داشت. بحران های انرژی در دهه 1970 به معنی تغییرات بزرگ بود. تا سال 1990 ،گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تقریباً همه جا حاضر بود و در 15 سال گذشته ، جدا از کنترل الکترونیکی ، تغییرات کمی را شاهد بود.

     

    گیربکس 5 سرعته

    در سال 1991 ، ب ام و اولین گیربکس 5 سرعته اتوماتیک را در پرچمداران سری 7 خود عرضه کرد. تا سال 2000 ، گیربکس 5 سرعته استاندارد اکثر خودروهای لوکس بود.

     

    گیربکس 6 سرعته

    در سال 2002 ، بی ام و سری 7 بار دیگر پیشگام شد. اولین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک. گیربکس 6 سرعته بسیار سریعتر از سرعت 5 عمل می کرد و بسیار طرفدار پیدا کرد.

     

    گیربکس 7 سرعته

    فقط یک سال بعد ، مرسدس با S730 و S500 با یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته حرکت کرد و پس از سال 2007 در اکثر مدلهای آنها استاندارد شد.

             

    در سال 2003 ، هنگامی که VW کتابچه راهنمای خودکار دو کلاچه را در Golf R32 معرفی کرد ، نوع دیگری از گیربکس را ظهور کرد. این سیستم امکان جابجایی بسیار سریع را می دهد و در بسیاری از اتومبیل های اسپرت محبوب شد. در واقع فراری در سال 2012 همه شیفت های چوب را کنار گذاشت و اکنون فقط از این سیستم کلاچ دوقلو استفاده می کند.

     

    در سال 2007 ، لکسوس نسخه جدیدی از پرچمدار LS خود را ارائه کرد. همانطور که حدس می زدید ، دارای یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته بود.

     

    CVT نیز در این مدت احیا شد. نیسان Xtronic تقریباً روی هر خودرویی که می فروشند ، حتی ماکسیما و مورانو این گیربکس ارائه می شود. در دهه 2010 ، این خودرو به گیربکس استاندارد در خودروهای اقتصادی تبدیل شد.

     

    در 7 سال بعد به نوعی همه چیز به گیربکس 8 سرعته و  CVT منتقل شده بود. در این مرحله ، به لطف دنده های اضافی و تجهیزات الکترونیکی بهتر ، اتوماتیک در واقع سریعتر و کم مصرف تر از دستی شد. سپس گیربکس 9 سرعته پیداش شد. این بار ، این خودرو بر روی یک سدان لوکس غول پیکر نبود ، بلکه روی یک SUV کوچک ، جیپ چروکی 2014 بود. مشکلات اولیه زیادی با سر و صدا و تعویض دیر هنگام وجود داشت ، و وجود چنین مشکلاتی در مرسدس S کلاس شرم آور بود.

     

    در سال 2017 ، ما اولین گیربکس  10 سرعته اتوماتیک را دریافت کردیم. یک سرمایه گذاری مشترک بین فورد و GM بود و اولین بار در F-150 و Camaro ZL1 مورد استفاده قرار گرفت. و قبل از اینکه بپرسید ، فورد و هوندا 11 گیربکس سرعت را ثبت کرده اند.

     

    یه طور کلی

    به گفته EPA ، انفجار تعداد دنده های جلو به صورت خودکار به این شکل بوده است. 20 سال (1980 تا 2000) طول کشید تا ما به طور متوسط از 3 دنده به 4 دنده در خودروهای سواری برسیم. فقط سال10 (2000 تا 2010) تا از 4 به 5 طول کشید و فقط 4 سال (2010 تا 2014) طول کشید تا از 5 به 6 برسیم و در حال حاضر ما در حدود 6.5 برابر شده ایم. اما در حقیقت ، احتمالاً آینده هیچ دنده ای نخواهد بود.

     

     

    مطالب مفید

    مطالب مفید و پر بازدید

    کلیک کنید

    دلایل روشن شدن چراغ چک

    کلیک کنید

    علت حرکت نکردن ماشین اتومات

    کلیک کنید

    علت داغ کردن موتور ماشین

    کلیک کنید

    خودرو چینی شاسی بلند

    کلیک کنید

    علت لرزش خودرو اتومات