خودرو اتومات بهتر است یا دستی

    گیربکس اتومات بهتر است یا دستی

     

    تفاوت بین خودرو اتوماتیک با دستی

    تفاوت بین خودرو اتوماتیک با دستی جزو تفاوت هایی است که نیاز به  فنی بودن ندارد ، تفاوت اصلی بین این دو خودرو این است که اتومبیل های اتوماتیک پدال کلاچ ندارند.

    اتومبیل های دنده دستی دارای پنج یا شش دنده هستند ، به علاوه دنده عقب ، که به شما امکان کنترل کامل عملکرد خودرو را می دهد.

    اتومبیل های اتوماتیک چهار حالت دارند:

    پارک - P

    دنده عقب - R

    خلاص - N

    رانندگی - D

    خود خودرو دنده مناسب را برای سرعت و شرایط جاده انتخاب می کند. این بدان معناست که شما فقط باید به این موضوع فکر کنید که آیا به جلو می روید ، به عقب یا متوقف می شوید.

    انواع مختلفی از گیربکس اتوماتیک وجود دارد ، از جمله AT , AMT, CVT, DCT

     

    آیا اتومبیل های دستی بهتر از اتوماتیک هستند؟

    همانطور که انتظار دارید ، در هر یک از گزینه ها خصوصیات مثبت و منفی وجود دارد و این تا حد زیادی به شرایط و سبک رانندگی شما بستگی دارد.

     

    گیربکس اتوماتیک بهتر است یا دستی

     

    خصوصیات مثبت گیربکس دستی

    نکته اصلی مثبت در رانندگی با اتومبیل دستی این است که شما کنترل بیشتری برماشین دارید. می خواهید ازدنده دو به چهار تغییر سرعت دهید ؟ کافیه پاتون رو بیشتر روی پدال فشار دهید.

    همچنین حتما میدانید که به طور متوسط ​​قیمت اتومبیل های دستی از اتومات کمتر است. این می تواند تا حد زیادی به این معنا باشد که خودرو اتوماتیک از محبوبیت کمتری برخوردار است ، بنابراین تقاضای زیادی برای آنها وجود ندارد.

    بعلاوه برای بعضی از رانندگان ، فقط زمانی احساس رضایت میکنند که خودشان دنده را عوض کنند. ترک برخی از عادت ها دشوار است و در هنگام تعویض دنده میزان رضایت خاصی وجود دارد.

    گاهی اوقات ، به همان خوبی فیلم های سریع و خشمگین تصور می کنند جالب است.

    خصوصیات منفی گیربکس دستی

    در ترافیک سنگین  رانندگی با گیربکس دستی خسته کننده میباشد.

    یادگیری رانندگی با خودرو دستی مشکل تر است .

    در سراشیبی و سربالایی ها نگه داشتم و حرکت خودرو از حالت سکون دشوار است.

    تعداد کمی از خودرو های پیشرفته دارای گیربکس دستی هستند.

    خصوصیات مثبت گیربکس اتوماتیک

    وقتی با  اتومبیل اتوماتیک  شروع به راندن میکنید اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که رانندگی با آن بسیار راحت تر است. بدون نیاز به فشار دادن کلاچ یا یافتن دنده مناسب .

    رانندگی در ترافیک آهسته یا توقف سریع با استفاده ازخودرو اتوماتیک آسان تر می شود. همچنین انتقال بسیار نرم تری بین دنده ها وجود دارد که منجر به سواری دلپذیرتر می شود.

    خصوصیات منفی گیربکس اتوماتیک

    قیمت آن از یک خودرو دستی گرانتر است.

    سیستم انتقال قدرت دارای قطعات متحرک بیشتری است که منجرمیشود هزینه تعمیرات بیشتر باشد.

    رانندگی چندان سرگرم کننده نیست ، گرچه این موضوع ذهنی است.

     

    آیا مصرف سوخت اتومبیل های اتوماتیک از خودروهای دستی بیشتر است؟

    این یک عقیده رایج است که اتومبیل های اتوماتیک به اندازه اتومبیل های دستی در مصرف سوخت خوب نیستند و مصرف سوخت بیشتری دارند.

    دلیل عمده آن این است که اتومبیل های اتوماتیک بسته به آنچه که برای جاده و سرعت مناسب است دنده تعویض می کنند. در سمت دیگر ، داشتن کنترل دقیق و ظریف بیشتر بر روی یک اتومبیل دستی ، به این معنی است که می توانید بهتر با جاده سازگار شوید.

    اگرچه این ممکن است در گذشته درست باشد ، اما فناوری گیربکس اتوماتیک مسیری طولانی را طی کرده است. در برخی موارد ، حتی ممکن است دریابید که خودرو اتوماتیک از لحاظ اقتصادی مصرف سوخت بهتری نسبت به دستی دارد.

     

    نهایتا کدام بهتر است ؟ اتوماتیک یا دستی؟

    به طور کلی ، اتومبیل اتوماتیک ممکن است برای کسانی که به رانندگی درون شهری عادت دارند ، مناسب تر باشد. چرا که  عدم فشار مداوم کلاچ باعث کاهش خستگی راننده می شود.

    اگر مسافت بیشتری را طی می کنید یا به رانندگی در جاده های سریعتر عادت دارید ، یک اتومبیل دستی می تواند گزینه بهتری باشد. داشتن کنترل بهتر در انتخاب دنده به معنای این است که می توانید رانندگی موثرتری داشته باشید.

    در هر حال هر دو انتقال مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند و در مواردی که ممکن است در یک موقعیت عالی باشد ، ممکن است موقعیت دیگر نا کارآمد طلقی شود.

    بنابراین ، قبل از تصمیم گیری در مورد موضع خود در مورد بحث انتقال قدرت ، چند لحظه ای وقت بگذارید و با مزایای مربوط به دو نوع انتقال مختلف آشنا شوید، و البته که در آخر بحث بودجه مهم ترین اساس انتخاب محسوب میشود .

     

    مطالب مفید