خودرو چینی شاسی بلند

     

    خودرو چینی شاسی بلند

    خودرو چینی شاسی بلند از موضوعات داغ این روزهای بازار خودرو ایران است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت . از سال 2009 ، به طور کلی تولید سالانه خودرو در چین از تولید اتحادیه اروپا یا ایالات متحده و ژاپن فراتر رفته است. چین بزرگترین بازار خودرو در جهان را دارد.

    بیشتر خودروهای تولید شده چینی در داخل چین فروخته می شوند ، در سال 2019 ، حدود 000،295 خودرو تجاری و 000،725 خودرو سواری از چین صادر شده است. چین صادرات خود را بیشتر در بخشهای ضعیف بازار متمرکز کرده است. ایران یکی از کشورهایی ست که بازار خودروهای چینی در آن بسیار گرم است و متاسفانه با توجه به تورم ، خودروهای چینی جزو گزینه های اول انتخاب هستند. تعمیر گیربکس چینی موضوعی است که باید دارندگان خودروهای چینی بسیار به آن توجه کنن. گیربکس آپ در این زمینه تخصص ویژه دارد و میتواند خودرو شما را همانند روز اول تحویل دهد.

     

    تاریخچه خودروهای چینی در ایران

    ورود خودرو های چینی در ایران از سال 87 با ورود خودرو  ام وی ام آغاز شد. در روزهای اولیه ورود این خودرو به ایران استقبال گرمی صورت نگرفت و عملا توجه خاصی به این خودرو نشد. اما با توجه به اوضاع اقتصادی کم کم خودروهای چینی جایگاه خود را در بازار ایران باز کردند به طوری که کرمان تبدیل به شهری برای تولید خودروهای چینی شده است و همچنان در حال رشد و توسعه است.

     

    بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

    قطعا باورش برای خیلی ها سخته که خودروهای چینی پا به پای خودروهای اروپایی در حال رقابت هستند و توانستند خودروهای شاسی بلندی را تولید کنن که در بسیاری از کشورها حتی انتخاب قشر قوی جامعه ست. ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و با یک گشت کوچک در شهر متوجه این موضوع خواهید شد که محبوبیت این خودروها تا چه اندازه پیشی گرفته است.

     

    جک اس 5 S

    این خودرو در سال 2012 در یکی از نمایشگاه های اتومبیل در گوانگژو نشان داده شد.

    به دلیل سپر بلند و جلوپنجره بزرگ رادیاتور ، این خودرو شبیه خودروهای بسیار سرسخت و جذاب است.. این خودرو دارای فرم های ساده ای است که از نظر شاخص های آیرودینامیکی نسبتاً خوب میباشد.

    قسمت جلوی جک JAC شامل عناصری از یک ماشین آفرود است که در نگاه اولبه نظر میرسد یک جیپ بسیار با ابهت در حال پیچیدن است .

    این خودرو در سال های اولیه که وارد ایران شد دارای دو نوع موتور بود که در سال های اخیر مدل اتوماتیک و توربو شارژ عرضه میشود.

     

    ام وی ام X33  MVM

    این خودرو چینی شاسی بلند  که تیگو 3 است و در ایران با نام X33 فروخته میشود یکی از قدیمی ترین خودرو های چینی موجود در ایران است. از نظر اقتصادی این خودرو قیمت مناسبی دارد. پیشرانه این خودرو دارای 134 اسب بخار بوده و دارای گیربکس CVT میباشد. صفر تا 100 کیلومتر را در حدود 13 ثانیه پر میکند و در هر 100 کیلومتر حدود 10 لیتر بنزین میسوزاند. نمای داخلی این خودرو در مدل های جدید کاملا تغییر کرده و دارای فرمان مدرن و نمایشگر بزرگتر است و جلوه ای ویژه دارد.

     

    چری تیگو 7

    تیگو 7 یکی از گران ترین و لوکس ترین خودروهای چینی شاسی بلند در بازار ایران میباشد.  از نظر ظاهری شاید خیلی با دیگر خودرو های چینی در نگاه اول تفاوتی نداشته باشد اما دارای آپشن های بیشتر و مواد ساخت با کیفیت تری است. این خودرو دارای گیربکس 6 سرعته دبل کلاچ بوده . پیشرانه آن 147 اسب بخار قدرت داشته و صفر تا 100 کیلومتر را در حدود 11 ثانیه پر میکند. در هر 100 حدود 7 لیتر بنزین میسوزاند.

     

    ام جی RX5 MG

    این خودرو چینی شاسی بلند یک خودرو خانوادگی است که تعداد کمی از آن در بازار ایران عرضه شده.بر خلاف دیگر خودروهای ام جی دارای ظاهری ساده با خطوط صاف است که ظاهر خاصی به آن بخشیده.

    این خودرو دارای موتور 4 سلندر 16 سوپاپ بوده که حدود 217 اسب بخار قدرت داشته و حجم آن 1995 سی سی میباشد. گیربکس آن 6 سرعته دابل کلاچ است و حداکثر سرعتش 208 کیلومتر میباشد.  صفر تا 100 کیلومتر را در حدود 8.2 ثانیه پر میکند. در هر 100 حدود 8.57 لیتر بنزین میسوزاند.

     

    جیلی امگرند X7

    این خودرو در سال 2007 تولید شد و اولین خودرو چینی شاسی بلند این برند است. طراحی داخلی این خودرو  با داشبورد بزرگ بسیار زیبا بوده و از کیفیت قابل قبولی استفاده شده است. حجم موتور آن 1997 سی سی است و 139 اسب بخار قدرت دارد. دارای گیربکس 6 سرعته بوده و حداکثر سرعتش 170 کیلومتر میباشد.  صفر تا 100 کیلومتر را در حدود 12 ثانیه پر میکند. در هر 100 حدود 10.5 لیتر بنزین میسوزاند.

     

    هاوال H6

    این خودرو جزو جدید ترین خودرو های چینی شاسی بلند در ایران است که جزو یکی از پرفروش ترین های چینی در دنیا میباشد.این خودرو دارای ظاهری اسپرت و جوان پسند بوده که علاوه بر ظاهر زیبا از متریال با کیفیت نیز بهره برده است. موتور این خودرو دارای 197 اسب بخر قدرت بوده و دارای گیربکس 6 سرعته است که صفر تا 100 کیلومتر را در حدود 9.5 ثانیه پر میکند. در هر 100 حدود 10 لیتر بنزین میسوزاند. و حداکثر سرعتش 190 کیلومتر میباشد.

     

     

     

     

    مطالب مفید

    مطالب مفبد و پر بازدید

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس جک S5

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس آزرا

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس چانگان

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس پژو پارس