امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
     

     

    دلایل بالا رقتن مصرف سوخت

     

    دلایل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو

     

    دلایل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو مشکلی است که باید دقت کافی را داشته باشید تا متوجه آن بشوید.  پرکردن باک ماشین کاری کاملاً معمول است که پیگیری اینکه هر چند وقت یکبار باید کنار پمپ بایستید و چه مقدار بنزین باید بزنید تا باک پر شود ، بی معنی به نظر می رسد. شما باید بنزین بزنید تا به هر حال به جایی که می خواهید بروید ، پس چرا باید یک رکورد ثبت کنید؟

     

    مطالب مفید : تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

    مصرف بنزین به طور حتم در بسیاری از عوامل خارجی در یک ماشین متفاوت خواهد بود. دما ، محیط سفر و سفرهای طولانی همه در بازده سوخت شما نقش دارند. اما عملکرد داخلی وسیله نقلیه شما می تواند بر روی بهره وری سوخت شما نیز تأثیر بگذارد و همچنین عادات شخصی شما نیز در این امر تاثیر گذار است.

    هنگامی که مسافت پیموده شده  توسط خودرو خود را و اینکه هر چند وقت یکبار باید باک را  پر کنید ، ثبت می کنید می توانید اطلاعات خوبی در مورد سلامت خودرو خود کسب کنید که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه تعمیرات کمک کند. همچنین می توانید از برخی عادت های رانندگی که می خواهید برای صرفه جویی در هزینه اتومبیل و جیب خود تغییر دهید ، ایده بگیرید.

     

    قسمتهایی از ماشین که روی مصرف سوخت تأثیر می گذارد :

     

     روغن

     

    تعویض روغن در فواصل منظم و پیشنهادی سازنده می تواند به شما در کاهش مصرف سوخت کمک کند. اگر متوجه شده اید که بازده سوخت شما در حال کاهش است و همچنین در گذشته اخیر روغن خود را تغییر نداده اید ، روغن قدیمی ممکن است دلیل آن باشد.

     

    سنسورهای اکسیژن ، فیلترهای هوا ، شمع ها و انژکتورهای سوخت

     

    به نظر می رسد این چهار قسمت از وسیله نقلیه شما با مصرف بنزین شما ارتباطی ندارند ، اما می توانند بر مصرف سوخت شما تأثیر جدی بگذارند. اگر در ماه های اخیر متوجه شده اید که میزان مصرف سوخت شما بالا رفته است ، از تمیز بودن و درست کارکردن این قطعات اطمینان حاصل کنید.

     

    لاستیک ها

     

     ممکن است لاستیک های شما کم باد شده باشند و این می تواند باعث کاهش بازده سوخت شود. از فشار سنج تایر ساده برای بررسی فشار هر لاستیک استفاده کنید. قبل از روشن كردن روزانه اتومبیل حتماً این كار را انجام دهید زیرا لاستیك های خنك دقیق ترین فشارخوانی را به شما می دهند.

     

    لاستیک هایی که کم باد می شوند باعث کاهش کشش و افزایش تعداد دفعات چرخش لاستیک های شما می شوند تا بتوانند همان مقدار مسافت را جابجا کنند. مهم است که لاستیک های خود را به psi توصیه شده کارخانه پر کنید زیرا باد بیش از حد و باد کم می تواند بر مصرف سوخت شما تأثیر منفی بگذارد.

     

    تهویه مطبوع

     

    استفاده از کولر نیز یکی از دلایلی است که خودرو شما می تواند سوخت بیشتری مصرف کند. AC اتومبیل شما فقط از موتور ماشین شما نیرو می گیرد. بنابراین موتور بیشتر تحت فشار قرار می گیرد و به همین دلیل مجبور است کارهای بیشتری انجام دهد و در نهایت سوخت بیشتری مصرف کند. اگر ماشین را با سرعت بالاتری رانندگی می کنید ، باز کردن پنجره ها باعث افزایش کشش می شود و باعث کارکرد بیشتر موتور نیز می شود. بنابراین اگر با سرعت بالایی رانندگی می کنید ، AC اتومبیل شما سوخت اضافی زیادی نخواهد داشت.

     

    کیفیت سوخت پایین

     

    شما همیشه باید مراقب آنچه در موتور شما وارد می شود باشید. یک سوخت بی کیفیت می تواند به شدت بر کارایی موتور و همچنین عمر آن تأثیر بگذارد. افزودنیهای زیادی در جایگاههای سوخت موجود است که باعث می شود ماشین شما با همان سوخت بهتر کار کند. اما باز هم هنگام انتخاب هر ماده افزودنی برای اتومبیل خود مراقب باشید. یک افزودنی اشتباه یا تکراری در نهایت می تواند هزینه شما را بیش از آنچه سوخت انجام می داد ، بپردازد.

     

    عادت هایی که بر مصرف سوخت تأثیر می گذارند

     

    تعمیر و نگهداری ضعیف و مسیر های کوتاه مدت

     

    نگهداری ضعیف نیز باعث می شود خودرو سوخت بیشتری مصرف کند. اگر فواصل سرویس اتومبیل خود را نادیده بگیرید ، مطمئناً سوخت بیشتری می سوزانید زیرا موتور شما روان کار نمی کند. عناصر هوا مسدود خواهند شد بنابراین برای کار در همان محدوده کیلومتر ، سوخت بیشتری توسط ماشین مورد نیاز است. همچنین ، اگر اتومبیل خود را اغلب در سفرهای کوتاه بیرون می برید ، در این صورت متوجه مصرف بیشتر اتومبیل خود می شوید. این به این دلیل است که تمام وسایل نقلیه در ابتدای سفر و در طول مسیرهای کوتاه از کمترین کارآیی و آلایندگی برخوردار هستند. مسیرهایی که کمتر از 5 کیلومتر است ، اجازه نمی دهد موتور به دمای عملیاتی خود برسد ، بنابراین موتور از سوخت بیشتری استفاده می کند.

    سرویس دهی منظم به شما کمک می کند تا از مسافت پیموده شده کم سوخت جلوگیری کنید

     

    رانندگی با دنده اشتباه

     

    این یکی کاملاً برای دارندگان اتومبیل دستی است. رانندگی با دنده پایین باعث می شود ماشین سوخت بیشتری مصرف کند. به همین ترتیب ، رانندگی ماشین با دنده بالاتر نیز باعث مصرف بیشتر سوخت می شود. برای اینکه حداکثر بازده را از موتور اتومبیل خود بگیرید ، باید ماشین خود را با دنده بهینه درست کنید همانطور که گیربکس اتوماتیک این کار را برای شما انجام می دهد!

     

    سبک و عادات رانندگی نامنظم

     

    اگر با اتومبیل خود در دور rpm بالا رانندگی کنید ، قطعاً سوخت بیشتری مصرف خواهید کرد. همچنین ، اگر اغلب دنده عوض می کنید ، موتور شما از نوسان گشتاور خروجی عبور می کند که باعث می شود سوخت بیشتری مصرف کند. ترمزهای مكرر و شتاب ناگهانی باعث كاهش مسافت پیموده شده در اتومبیل شما می شود اما مصرف سوخت را افزایش میدهد بنابراین سعی كنید از این امر در یك جاده شلوغ خودداری كنید.

     

     

    مطالب مفید