تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

    چرا ماشین روغن کم میکنه

     

     چرا ماشین روغن کم میکنه اتفاقی که در خیلی از خودرو ها رخ میدهد.

    با حرکت و استفاده از خودرو ، غیرمعمول نیست که موتور با گذشت زمان کمی روغن از دست بدهد. با این حال ، از دست دادن مقدار زیادی روغن در بازه زمانی کوتاه می تواند منجر به مشکلاتی شود. اگر روغن کافی در موتور وجود نداشته باشد ، موتور می تواند آسیب جدی ببیند ، زیرا قطعات فلزی بر یکدیگر می لغزند و خراشیده میشوند ، اصطکاک بسیار زیاد میشود ، دما بیش از حد بالا رفته و باعث تاب خوردن موتور و حتی اجزای فیوز میشود.

    ما می خواهیم از موتور شما محافظت کنیم تا حداکثر عمر آن دوام داشته باشد. ما در این مقاله به 4 دلیل از مهمترین دلایل آن میپردازیم و درباره ی نحوه مراقبت از آن توضیح میدهیم .

     

    مطالب مفید : تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو خود را به متخصصان بسپارید .

     

    نشت روغن از موتور

    اگر ماشین شما خوب کار میکند و چراغ چک و یا چراغ روغن کم فشار را نشان نمی دهد ، اما گیج روغن نشان می دهد که سطح روغن هنوز کمی پایین است ، ممکن است یک نشت کوچک در موتور داشته باشید. اگر نشت بزرگی بود ، احتمالاً با روشن شدن چراغ هشدار دهنده در داشبورد و یا یک لکه بزرگ روغن در زیر اتومبیل خود متوجه آن می شدید. خواص چسبناک روغن باعث میشود که آن لکه های بزرگ ، واضح و سیاه زیر ماشین شما باقی بمانند. اما نشت بسیار کم روغن می تواند باعث شود موتور به مرور زمان مقدار کمی روغن از دست بدهد بدون اینکه علائم دیگری در آن مشاهده شود. روغن به آرامی از موتور خارج می شود و روی اجزای فلزی مانند روکش سوپاپ ها و منیفولدهای اگزوز جمع می شود. هیچ نشتی قابل مشاهده نخواهد بود و این یعنی شما را به مشکلی بزرگ می اندازد.نکته ی قابل ملاحظه این است که همیشه باید حواستان باشد که ماشینتان روغن کم نکند و در صورت رویت فورا این سوال را بپرسید که چرا ماشین روغن کم میکند.

     

    آب بندی بد سوپاپ ها

    میل لنگ قسمت مرکزی موتور اتومبیل است که بسیاری از قطعات متحرک آن را در خود جای داده است. این قطعات باید توسط روغن موتور در برابر گرما و اصطکاک محافظت شوند. اما با گذشت زمان ، فشار گازهای احتراق از طریق حلقه های پیستون و داخل میل لنگ ممکن است زیاد شود. سیستم تهویه مثبت میل لنگ این فشار را برطرف می کند و گازهای احتراق را به سمت منیفولد ورودی می فرستد تا در موتور بسوزند. در صورت سو عملکرد این سیستم ، فشار جمع میشود و روغن به داخل مهر و موم ها و واشرها نفود کرده در نتیجه  باعث نشت موتور شود. این مشکل می تواند منجر به خشن شدن موتور ، عقب زدن و متوقف شدن موتور شود. خوشبختانه ، تعویض آب بندی سوپاپ ها یک فرآیند سریع و آسان برای مکانیک های ماهر است!

     

    فرسودگی رینگ های پیستون

    اگر روغن از موتور نشت نمی کند و سیستم آب بندی آن درست است ، به این معنی است که موتور شما احتمالاً در داخل فرسوده است. در نتیجه ، موتور در حال مصرف مقداری روغن است. اگر موتور به میزان کافی روغن بسوزاند ، بخارهای خروجی اگزوز به رنگ خاکستری مایل به آبی مشاهده میشود.

    رینگ های پیستون به گونه ای طراحی شده که به دیواره سیلندرهای موتور ساییده می شوند و روغن موتور را در میل لنگ و مخلوط هوا در سیلندرها نگه می دارند. اگر رینگ های پیستون فرسوده  شده باشد ، روغن می تواند  از راه دیگری به داخل اتاق های احتراق برساد. این روغن در موتور می سوزد و می تواند منجر به آسیب شود. برای رفع این مشکل ، شما به رینگ های پیستون جدیدی نیاز دارید تا از کم کردن روغن ماشینتوم جلوگیری شود.

     

    واشر سر سیلندر سوخته

    این واشر یک مهر و موم مهم بین بلوک موتور و سر سیلندر ست و در صورت خرابی ، همه چیز ممکن است به مشکل بخورد. یکی از علائم احتمالی واسر سر سیلندر سوخته این است که  موتور مصرف کننده روغن میشود. علائم دیگری که ممکن است در واشر سر سیلندر سوخته مشاهده کنید ، شامل گرم شدن بیش از حد موتور و ضعف در مصرف سوخت است .

    مانند رینگ های پیستون فرسوده ، تعویض واشر سر سیلندر نیاز به تعمیر قابل توجه دارد.

     

    مطالب مفید