علت عقب رفتن ماشین اتومات در سربالایی

    علت عقب رفتن ماشین اتومات در سربالایی

     

    خودروهای گیربکس اتوماتیک قرار است بتوانند به صورت خودکار دنده مناسب را تشخیص و از آن استفاده کنند، اما گاهی  مشکلاتی در گیربکس اتوماتیک به وجود می آید که نمیتواند دنده درست را تشخیص دهد و حتی بعضی مواقع در مسیر های سربالایی خودرو به عقب برمیگردد. قطعا در مواجهه با از این قبیل مشکلات باید خیلی سریع به فکر تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو خود باشید تا از آسیب های دیگه ای که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری کنید . مجموعه گیربکس آپ متخصص در تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو ها مفتخر است اعلام کند بیش نیم قرن در زمینه تعمیرات خودرو تجربه و با بیش از 20 شهر در ایران در حال همکاری میباشد . ما در این مجموعه خودرو شما را با کمترین هزینه و زمان تحویل در کل غرب تهران همانند خودروی صفر به شما تحویل میدهیم.

     

    چرا ماشین های اتوماتیک در سربالایی ها به عقب می روند؟

    دلیل عقب نشینی ماشین های اتوماتیک در سربالایی نیروی گرانشی است که به ماشین وارد می شود. بنابراین، وقتی ترمز خودرو خود را در سربالایی رها می کنید، اتفاقی که می افتد این است که قبل از اینکه خودرو شما نیروی شتاب مورد نیاز خود را دریافت کند تا برخلاف گرانش حرکت کند ، گرانش ممکن است ماشین شما را کمی به عقب براند.

    نحوه ساخت خودروهای گیربکس اتوماتیک می تواند با یکدیگر متفاوت باشد و قطعه ای وابسته به قطعه ی دیگر باشد.

    به این ترتیب، ممکن است مشکل برگشت به عقب در برخی خودروها کاملاً رایج و در برخی دیگر نادر باشد. این واقعاً به ساختار و مدل ماشینی که دارید بستگی دارد.

    با این وجود، اگر این مشکلی است که به طور منظم با آن مواجه می شوید، وقت آن است که بخوانید تا دریابید که چگونه از این مشکل جلوگیری کنید.

     

    آیا خودروها می توانند به عقب بروند وقتی در دنده هستند ؟

    یکی از ویژگی های ماشین دنده اتوماتیک این است که دیگر نیازی به تعویض دنده ندارید زیرا ماشین بسته به شدت کار موتور این کار را به طور خودکار برای شما انجام می دهد.

    به این ترتیب، وسیله نقلیه می تواند بسته به موقعیت از بهترین دنده استفاده کند. و در بیشتر موارد، یک خودروی گیربکس اتوماتیک واقعاً در استفاده از دنده مناسب مؤثر است.

    با این حال، اگر در سربالایی باشید و به دلیل ترافیک مجبور به توقف شوید، چه؟ چه اتفاقی برای ماشین دنده اتوماتیک شما می افتد؟ آیا ممکن است وقتی در دنده است به عقب برگردد، ؟

     

    قبل از اینکه به آنجا برسیم، اجازه دهید کمی در مورد خودروهای گیربکس دستی صحبت کنیم.

     

    دلیل رایج بودن این مورد برای خودروهای گیربکس دستی این است که صفحه کلاچ و فلایویل در تماس نیستند. به این ترتیب، هنگام رها کردن ترمز یا ترمز دستی قبل از پا گذاشتن روی پدال گاز، هیچ مقاومتی از موتور ایجاد نمی شود.

     

    اما ماشین های اتوماتیک چطور؟

     

    ما قبلاً می دانیم که اتومبیل های اتوماتیک همیشه در دنده هستند مگر اینکه شما آنها را به طور خاص در حالت خلاص قرار دهید. با این حال، آیا یک ماشین اتوماتیک می تواند به عقب برود وقتی در سربالایی  در دنده قرار دارد ؟

     

    برای شروع، بله، می تواند برای ماشین های اتوماتیک اتفاق بیفتد، همانطور که می تواند برای خودروهای گیربکس دستی اتفاق بیفتد. حتی اگر ماشین اتوماتیک همیشه در دنده باشد زیرا ممکن است قبل از شتاب گرفتن به جلو، چند سانت از سربالایی به سمت پایین برود.

     

    به همین دلیل مهم است که مقداری فضای اضافی بین خود و خودروی جلویی در نظر بگیرید، زیرا ممکن است خودروی جلویی نیز همین وضعیت را تجربه کند.

     

    چگونه از عقب رفتن خودرو در سربالایی جلوگیری کنم ؟

    پای خود را روی ترمز نگه دارید. اگر منتظر تغییر چراغ راهنمایی و یا در ترافیک هستید، پای خود را روی ترمز نگه دارید تا از عقب رفتن خودرویتان جلوگیری کنید.  اگر قرار است برای مدتی متوقف و بدون حرکت باشید ، می توانید به حالت خلاص بروید. پای خود را تمام مدت روی پدال ترمز نگه دارید.

    دنده را به درایو تغییر دهید. هنگامی که ترمز را به آرامی رها می کنید، شروع به فشار دادن پدال گاز کنید.

    در حالی که پای خود را از ترمز به سمت پدال گاز حرکت می دهید، باید پای خود را سریع حرکت دهید تا از عقب رفتن خودرو جلوگیری کنید. طبیعی است که خودرو چند سانت به عقب برود، اما باید حواستون به افراد یا ماشین پشت سرتان باشد.

    قطعا جلوگیری از عقب رفتن در گیربکس اتوماتیک ساده تر از گیربکس دستی است.

     

    مطالب مفید

    مطالب مفید و پربازدید

    کلیک کنید

    دلایل بالا رفتن مصرف سوخت

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس سانتافه

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس سراتو

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس تویوتا کمری

    کلیک کنید

    عوامل مخرب گیربکس