امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
     

     

     

    نحوه هل دادن خودرو اتومات

     

    نحوه هل دادن ماشین اتومات

     

    نحوه هل دادن ماشین اتومات ، بهتر است اول پرسیده شود

     

    آیا میشود خودرو اتوماتیک را هل دهیم؟

    پاسخ بله است. البته سعی کنید خیلی مسافت طولانی این کار را انجام ندهید. اگر بخواهید برای مسافت طولانی و با سرعت بالا وسیله نقلیه را بکشید و یا حرکت دهید ، آسیب می بینید. هنگامی که موتور کار نمی کند ، پمپ روغن گیربکس اتوماتیک داخل آن را روغن کاری نمی کند ، اما در هل دادن ، در حالت خلاص ، به مدت 2 متر ایرادی ایجاد نمیشود . موردی که باید به توجه کنید این که در خودرو های اتوماتیک نباید با هل دادن آن ها را روشن کنیم چرا که این عمل ممکن نیست در صورت انجام به گیربکس آسیب رده میشود و خودرو به تعمیر گیربکس اتوماتیک اساسی نیاز دارد.

     

    در خودرو های دستی با هل دادن میتوان خودرویی که بنا به دلایلی روشن نمیشود را روشن کرد. برای روشن شدن موتور احتراق داخلی به چهار مورد نیاز است: جرقه ، هوا ، سوخت و فشرده سازی. به خصوص در اتومبیل های قدیمی ، جرقه و سوخت هر دو به چرخش موتور بستگی دارند ، اما حتی در اتومبیل های جدید با پمپ های سوخت الکتریکی و سیستم های اشتعال بدون توزیع ، شما نمی توانید موتور را بلافاصله روشن کنید.

    بیشتر وسایل نقلیه از استارتر برای انجام این عمل استفاده می کنند. یک استارتر به راحتی دندانه ها را روی فلایویل موتور درگیر کرده ، آن را چرخانده و میل لنگ را که به آن پیچ می شود میچرخاند. میل لنگ به میله های اتصال ، که از طریق پین هایی به پیستون متصل می شوند ، قلاب می شود. چرخاندن چرخ دنده، میل لنگ را می چرخاند ، که میله های اتصال و پیستون ها آن را هل می دهد و می کشد ، باعث ایجاد فشرده سازی می شود و هوا وارد و از موتور خارج شود.

    اما موتور اهمیتی نمی دهد که آیا موتور استارتر است یا چیز دیگری که این عمل را انجام میدهد. در صورت یافتن راهی برای اتصال ایمن به قرقره میل لنگ ، می توانید از یک میل لنگ قدیمی استفاده کنید. یا می توانید به راحتی چرخش چرخ های خود را برای چرخاندن موتور برای شروع موتور استفاده کنید.

     

    چگونه با هل دادن خودرو را روشن کنیم ؟

    • از دوستان خود و کسانی بخواهید که در عقب خودرویتان ایستاده و شروع به هل دادن خودرو کنن. در حالت ایده آل ، شما برای هل دادن ماشین به سه یا چهار بزرگسال نیاز خواهید داشت ، اگرچه یک یا دو بزرگسال قوی  هم می توانند خودرو را به حرکت در بیاورند.
    • ترمز دستی را آزاد کنید. روی صندلی راننده بنشینید و سوئیچ را باز کنید. پدال ترمز را محکم فشرده و ترمز دستی را پایین بیاورید.
    • برای روشن کردن خودرو آماده شوید. پدال کلاچ را تا ته فشار داده و دسته دنده را در موقعیت دنده دو قرار دهید. تنها چیزی که خودروی شما را ثابت نگاه داشته در این حالت فقط پدال ترمز است، از این رو حتماً محکم پای خود را روی آن نگه دارید.
    • با کسانی که خودرو را هل میدهند صحبت کنید. به آن‌ها اطلاع بدهید که آماده شروع کار هستید.
    • قبل از شروع هل دادن خودرو اطمینان حاصل کنید که مسیر روبرو باز است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
    • از سه شمارش معکوس انجام دهید تا همه کسانی که قصد هل دادن خودرو را داند، همزمان کار را شروع کنند.
    • به محض شروع هل دادن، پدال ترمز را رها کنید. در حالی که خودرو شروع به حرکت می‌کند، پدال ترمز را رها کرده و در عین حال، پای خود را از روی پدال کلاچ به هیچ وجه برندارید.
    • نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که از این لحظه به بعد به هیچ وجه پدال ترمز را نگیرید، زیرا این کار می‌تواند به دوستان شما آسیب جدی وارد کند.
    • به آرامی کلاچ را رها کنید. زمانی که سرعت خودرو حدوداً به ۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید به آرامی پدال کلاچ را رها کنید.
    • قبل از رها کردن پدال کلاچ به دوستان خود هشدار دهید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. اگر این کار را نکنید، به دلیل تکان خودرو هنگام روشن شدن ممکن است آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد شود.
    • در حالی که شما کلاچ را رها می‌کنید، موتور شروع چرخش کرده و روشن خواهد شد. پدال کلاچ را دوباره فشار دهید و اگر موتور روشن شد، کار را به درستی انجام داده‌اید!

     

    چگونه خودرو اتوماتیک را هل دهیم

     

    کافیست سوئیچ را به حالت روشن بچرخانید ، دنده را در حالت خلاص یا N قرار دهید و و آن را هل دهید. در بیشتر مدل ها می توانید در صورت لزوم آنها را با طناب 3 یا 4 متر در صورت لزوم تا زمانی که انتخابگر دنده در حالت خلاص باشد و سوئیچ روشن باشد انجام دهید. البته بهترین و آسان ترین راه این است که با گیربکس آپ تماس بگیرید تا ما خودرو بر خود را فرستاده و خودرو ی شما را با بهترین کیفیت تعمیر کنیم.

    مطالب مفید

    مطالب پر بازدید و مفید

    کلیک کنید

    اجزای گیربکس اتوماتیک

    کلیک کنید

    گیربکس cvt چگونه کار میکند

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس آریزو

    کلیک کنید

    چرا گیربکس زوزه میکشد ؟

    کلیک کنید

    هزینه تعمیر گیربکس مگان