چه چیزی از زیر ماشین چکه می کند

     

    چه چیزی از زیر ماشین می چکد

     

    چه چیزی از زیر ماشین می چکد ؟ حتما برای شما هم اتفاق افتاده که وقتی خواستید سوار خودروتون بشید متوجه بشید از زیر ماشین چیزی می چکد. اون چیه؟" تعجب می کنید "آیا این چیزی جدی است؟ آیا ماشین من در مسیر منفجر خواهد شد؟ "

     

    همانطور که بدن شما از مایعات پر شده تا به درستی کار کند ، خودرو شما نیز مایعات مختلفی را از درون پمپ می کند که باعث می شود در بهترین حالت کار کند. و همانطور که بدن شما ممکن است گاهی به درستی کار نکند  اتومبیل شما نیز چنین خواهد شد.

    دانستن چگونگی شناسایی آن نشتی اسرارآمیز زیر اتومبیل می تواند از تبدیل شدن مشکلات مکانیکی کوچک به یک تعمیر اساسی و بزرگ جلوگیری کند.

    در زیر نگاهی به رایج ترین نشت های ماشین می اندازیم و معنی آنها را توضیح می دهیم.

     

    مطالب مفید : تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

     

     نشت خنک کننده / ضدیخ

    ماده خنک کننده یا ضد یخ معمولاً دارای رنگ مایل به سبز است. گاهی نارنجی یا صورتی روشن است. اما معمولاً سبز است و کمی چسبناک.

    ضد یخ یکی از رایج ترین نشت ها در خودروهاست. وجود این نشت جدی نیست ، اما باید آن را در اسرع وقت برطرف کنید. خنک کننده دما را در موتور شما تنظیم می کند. در صورت عدم کنترل ، نشتی مایع خنک کننده می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد موتور و بالا رفتن آمپر خودرو شود. و هیچ چیز بدتر از این نیست که در کنار جاده با یک ماشین بیش از حد گرم باشید.

    دلیل دیگر برای رفع نشتی ضدیخ در اسرع وقت این است که مواد برای حیوانات خانگی بسیار سمی است. متأسفانه ، ماده خنک کننده نوعی بو و طعم شیرین دارد که آن را برای بچه گربه ها جذاب می کند.

     

    نشت بنزین

    نشت بنرین به راحتی قابل شناسایی است. نگران نباش فقط به این دلیل که شما نشت بنزین دارید ، به این معنی نیست که ماشین شما در معرض منفجر شدن است. در واقع ، برخی از افراد ماه ها بدون هیچ مشکلی با نشت بنزین رانندگی می کنند.

    اگر گودال نشتی در نزدیکی عقب ماشین است پس احتمالاً در مخزن بنزین نشت دارید. اگر گودال نزدیک جلو باشد ، احتمالاً پمپ بنزین مشکلی دارد. همچنین خطوط سوخت را از نظر منبع نشت بررسی کنید.

     

    نشت روغن

    مایع متداول دیگری که می تواند از خودرو شما چکه کند روغن موتور است. نشت روغن می تواند روند خودرو تأثیر منفی بگذارد و در صورت عدم کنترل ، باعث آسیب به موتور شود.

    روغن جدید دارای رنگ قهوه ای مایل به زرد است. روغن قدیمی قهوه ای تیره یا سیاه به نظر می رسد.

    نشت روغن می تواند از منابع مختلفی حاصل شود.

    ممکن است متوجه شوید که اتومبیل شما به صورت قطره ای روغن نشت نمی کند ، بلکه روغن را به آرامی از قسمتهای مختلف موتور تراوش می کند. تراوش روغن در اتومبیل ها با کارکرد بالا رایج است.

     

    نشت روغن ترمز

    روغن ترمز شفاف و مایل به زرد است و دارای چگالی متوسط و کمی احساس روغنی دارد. اگر یک گودال مایع با این ویژگی در زیر خودرو خود مشاهده کردید ، بلافاصله ماشین خود را پیش مکانیک ببرید. حتی اگر فقط به نشت روغن ترمز مشکوک هستید ماشین خود را یدک بکشید..

    سیستم ترمز خودرو شما روی سیستم فشار هیدرولیک کار می کند. روغن ترمز به عنوان مایع هیدرولیکی است که این فشار را حفظ می کند. نشت در روغن ترمز باعث افت فشار می شود و احتمالاً منجر به خرابی ترمز می شود.

    خوشبختانه در بیشتر اتومبیل های مدرن ، نشت روغن ترمز نادر است. اگر اتفاق رخ بدهد ، معمولاً  در نزدیکی چرخ ها و یا در ناحیه مستقیم زیر پدال ترمز می بینید.

     

     نشت روغن گیربکس اتوماتیک

    روغن گیربکس اتوماتیک در هنگام جدید بودن نوعی رنگ قرمز روشن و یا زرد دارد و وقتی قدیمی میشود دارای رنگ قرمز تیره یا قهوه ای است. چگالی بالا دارد و تقریباً احساسی شبیه روغن دارد.

    روغن گیربکس به عنوان یک روان کننده در سیستم گیربکس ماشین عمل می کند تا ماشین دنده ها را به صورت صاف و صحیح تغییر دهد. این مایع همچنین به عنوان خنک کننده در گیربکس عمل می کند. اگر روغن گیربکس خودرو شما کم باشد ، خطر سنگ زنی و سایش قطعات و یا سوزاندن سیستم انتقال قدرت را دارید.

    نشتی روغن گیربکس در قسمت جلویی یا میانی اتومبیل ، به ویژه در نزدیکی لوله پر کننده گیربکس ، نزدیک سوراخ تخلیه روغن گیربکس ، بین گیربکس و موتور است.

     

     نشت روغن هیدرولیک

    بیشتر سیستم های فرمان برقی با استفاده از هیدرولیک کار می کنند. هنگامی که چرخ را می چرخانید ، مایع فرمان برقی یک سیلندر را در سیستم فرمان پر می کند ، که به نوبه خود نیرویی به چرخ ها وارد می کند تا به شما در چرخش کمک کند. افت سطح روغن هیدرولیک به معنای افت فشار سیستم فرمان برقی است ، که البته به این معناست که چرخاندن ماشین کار سخت تری خواهد بود.

    بسیاری از اتومبیل ها از روغن گیربکس اتوماتیک به عنوان مایع فرمان برقی استفاده می کنند. بنابراین اگر در زیر ماشین لکه ای مایل به قرمز مشاهده کردید و فرمان ماشینتان کمی دشوار شده است ، احتمال اینکه شما نشتی روغن هیدرولیک داشته باشید وجود دارد.

    اتومبیل هایی که از روغن هیدرولیک مخصوص سیستم فرمان استفاده می کنند کمی مایل به زرد و چگالی متوسطی دارد.

    سیستم فرمان اتومبیل شما به سمت جلوی ماشین است ، بنابراین شواهدی از نشت فرمان برقی را در آنجا خواهید یافت.

     

    نشت شیشه شوی

    مایع شیشه پاک کن شیشه معمولاً آبی است اما گاهی سبز یا نارنجی میباشد. این مایع چگالی کمی دارد و تقریباً شبیه آب است. این نشت جدی نیست.

     

    نشت آب

    نشتی که اکثر مردم از آن می ترسند در واقع نشتی نیست. این فقط چگالش آب از تهویه هوا است. و جای نگرانی ندارد.

     

    مطالب مفید