امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
     

     

    تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

    کدام گیربکس اتوماتیک بهتر است

     

    کدام گیربکس اتوماتیک بهتر است  AMT  , CVT  , DCT

    امروزه ، ما در هنگام خرید یک اتومبیل جدید در انتخاب خود گزینه های زیادی داریم و همین امر باعث سردرگمی میشود. جستجوی اتومبیل معمولاً با دیدن تبلیغات اتومبیل جدید و تعریف هایی که از آن شنیده میشود ، آغاز می شود.. اما ، هر اتومبیل یک جایگزین و ترکیبی از ویژگی های مد نظر ما را دارد و گاهی درک اینکه چه ویژگی هایی بهتر از دیگر ویژگی هاست کمی ناامیدکننده ست. برای مثال ، در مورد انتخاب گیربکس اتومبیل که یکی از مهم ترین شاخصه های انتخاب خودرو است باید با بررسی دقیق  تصمیم گرفت . توجه به این امر که تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو انتخاب شده به چه صورت است و آیا قطعات آن به وفور در بازار وجود دارد از اموریست که یک انتخاب را عاقلانه میکند.

     AMT  یا  CVT  یا  DCT  ؟

    خوب ، نگران نباشید! در این مقاله ما سعی داریم با توضیح اینکه کدام گیربکس اتوماتیک برای شما مناسب است ، در خرید اتومبیل جدید به شما کمک کنیم. اما در ابتدا :

     

    گیربکس اتوماتیک چگونه کار میکند ؟

    قبل از اینکه به بررسی انواع گیربکس اتوماتیک بپردازیم ، باید بدانیم که گیربکس اتوماتیک چگونه کار می کند تا درک بهتری از انواع مختلف آن داشته باشیم. دانش بسیار اساسی که همه در این باره دارند این که گیربکس اتوماتیک دنده را به طور خودکار تغییر می دهد و نیازی به تعویض دنده یا عملکرد کلاچ توسط راننده نیست.

    اجازه دهید مختصراً عملکرد گیربکس اتوماتیک را توضیح دهیم. موتور به یک مبدل گشتاور متصل است که آن به سیستم دنده و به گیربکس متصل است. سیستم دنده ای را سیستم چرخ دنده سیاره ای می نامند که شامل دنده ای در وسط به نام چرخ دنده و سه دنده اطراف آن چرخ دنده های سیاره ای است و توسط چرخ دنده حلقه ای پوشانده می شوند . این قطعات به صورت ترکیبی باعث ایجاد گیربکس اتوماتیک می شوند.

     

    انواع مختلف گیربکس اتوماتیک

    دو نوع سیستم انتقال وجود دارد. دستی و اتوماتیک و انواع مختلفی از انتقال اتوماتیک وجود دارد که توضیح خواهم داد.

     

    گیربکس دابل کلاچ (DCT)

    گیربکس سی وی تی (CVT)

    انتقال دستی اتوماتیک شده (AMT)

     

     

    گیربکس دابل کلاچ DCT

    سیستم انتقال قدرت DCT یا  دو کلاچ یک سخت افزار واقعاً جالب است. کمی سنگین تر از باقی گیربکس هاست  زیرا دارای قطعات متحرک و چرخ دنده بیشتری است. از مزایای این نوع گیربکس اتوماتیک راحتی و کارایی راننده است. سوئیچ دنده به قدری نرم است که هنگام تعویض دنده احساس تند و سریع نمی کنید. و چون هیچ گونه وقفه ای در انتقال وجود ندارد ، بازده بهتری دارد.  دابل کلاچ DCT همچنین سریعترین است و در اتومبیل های پیشرفته و اتومبیلرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    گیربکس سی وی تی  CVT

    خیلی ها معتقدند گیربکس CVT  بی روح است . چرا ؟ اگر جزو کسانی هستید که با افزایش سرعت و دور موتور شنیدن صدای موتور برایتان لذت بخش است پس قطعا  CVT گزینه مناسبی برای شما نیست.

    CVT دارای سیستم قرقره است. این سیستم قرقره باعث می شود تا نسبت دنده نامحدود باشد که به شما امکان می دهد بهترین عملکرد را در سیستم های انتقال اتوماتیک بهتر از DCT داشته باشید. بسته به سرعت میل لنگ ، طول قرقره تغییر می کند و همزمان دنده تغییر می کند. حتی یک تغییر میلی متر در پولی به معنای وجود یک نسبت دنده جدید است که اساساً به آن نسبت بی نهایت می دهد.

     

    گیربکس دستی اتوماتیک شده (AMT)

    AMT موفق ترین سیستم گیربکس اتوماتیک در هند است. آیا این بهترین نوع گیربکس  از سه مورد است؟ در واقع نه ، این یکی از سیستم های ضعیف است و تنها برتری آن نسبت به دیگران ارزان بودن آن است. بنابراین چه چیزی نسبت به دیگران دارد که ارزان تر می کند؟

    با فشار دادن کلاچ، موتور  از گیربکس خارج می شود و امکان تغییر دنده فراهم و این روند هر بار که سرعت را تغییر می دهید اتفاق می افتد. رفع کلاچ با استفاده از محرک های هیدرولیکی به صورت خودکار اتفاق می افتد. نسبت دنده های مختلف بر این اساس تغییر می کند.

     

    کدام گیربکس اتوماتیک را انتخاب کنیم

     

    اگر می خواهید به دنبال کارایی باشید CVT را به عنوان کارآمدتر انتخاب کنید. تقریباً بدون تاخیر در تعویض دنده و قطعات کمتر متحرک و تقریباً بدون خرابی ، بازدهی بهتری نسبت به دو سیستم دیگر دارد و گزینه خوبی است البته ممکن است برخی افراد آن را دوست نداشته باشند زیرا هنگام رانندگی به طور کامل از ماشین خروجی گرفنه نمیشود. از تجربه لذت ببرید اما اگر برای رسیدن از نقطه A به نقطه B از اتومبیل استفاده می کنید CVT را در نظر بگیرید.

     

    اگر می خواهید تغییر دنده و خروجی گرفتن از ماشین و شتاب سریع داشته باشید DCT بهتر از بقیه است.

     

    AMT از آنجا که تعداد بیشتری از اتومبیل های سطح ابتدایی آن را دارند ، انتخاب خوبی است و به راحتی در دسترس است و در مقایسه با DCT و CVT ارزان تر است. به نرمی CVT و به سرعت DCT هنوز کاربردهای خود را دارد.

     

    هر انتقال مزایا و معایب خاص خود را دارد. امیدوارم توانسته باشم در درک چگونگی عملکرد همه اینها به شما کمک کنم تا بتوانید تصمیم بهتر و آگاهانه تری بگیرید.در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

     

    مطالب مفید