تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

    چرا گیربکس زوزه میکشد ؟

     

    چرا گیربکس زوزه میکشد ؟ سر و صدا اولین علامت هشدار دهنده مشکل در گیربکس اتوماتیک است.

    هر چه زودتر مشکل برطرف و اصلاح شود ، قطعات کمتری تحت تأثیر قرار می گیرد و تعمیرات هزینه کمتری را شامل میشود.

    سایش دنده ها و شفت شایعترین علت ایجاد صدا است. این موارد در ابتدا فقط کوچک هستند ، اما به تدریج بزرگتر می شوند و هرچه رشد می کنند ، نقص ها باعث ایجاد سر و صدای بیشتری می شوند.

    تا زمانی که آن را تجربه نکرده باشید ، درک اینکه چقدر یک چرخ دنده خراب می تواند صدا ایجاد کند دشوار است. نحوه شنیدن صدا توسط یک شخص بسیار متفاوت از شنیدن صدای مشابه توسط یک متخصص تعمیر گیربکس اتوماتیک است.

    اگر در رابطه با سر و صدایی که از گیربکس اتوماتیک خودرو خود نگران هستید ، بلافاصله با ما تماس بگیرید.

    زوزه کشیدن گیربکس در مدت زمان کوتاهی میتواند بسیار بلند شود و می تواند نشان دهنده آسیب به دنده ها باشد.

    شایع ترین علت زوزه کشیدن گیربکس کمبود روغن است. اگر روغن ضخامت روی چرخ دنده ها نازک شود ، دنده ها ها روی هم کشیده می شوند و سطح صاف روی دنده ها را از بین می رود. حتی اگر روغن تعویض یا دوباره پر شود ، دنده های آسیب دیده هرگز درست نشده و باید تعویض شوند.

    یکی دیگر از دلایل صدای زوزه گیربکس ممکن است تیز شدن چرخ دنده ها به علت عملکرد بالا است.

     

    صدای زوزه در خودروهای کم کارکرد

    در خیلی از موارد صدای زوزه گیربکس از خودرو هایی با کار کرد پایین شنیده میشود و این میتواند علت هایی چون کیفیت پایین گیربکس که متاسفانه خیلی نمیشود کاری کرد پرا که کیفیت و نوع ساخت پایین است و باعث ایجاد صدای زوزه از گیربکس شده است.مورد دیگر میتواند ایراد در مونتاز گیربکس باشد و باث درگیری سطح دنده ها با یکدیگر شده و نهایتا صدای زوزه ایجاد میکند.

     

    تشخیص ایراد در حالت های مختلف

    • هر زمان که ماشین در حرکت است زوزه میکشد و  یا سر و صدا می کند. گاهی اوقات صدا با لغزش چرخ دنده ها جفت می شود. این معمولاً نشان دهنده روغن آسیب دیده و بی کیفیت یا سطح کم  روغن است و با تغییر روغن گیربکس قابل رفع است.
    • یک صدای ثابت که وقتی ماشین متوقف می شود و در دنده نگه داشته می شود مانند زمانی که  پارک می کنید یا در دنده خلاص قرار می دهید متوقف می شود. این معمولاً نشان دهنده وجود مشكل در مبدل گشتاور است.
    • سر و صدایی که می توان با قرار دادن ماشین در یک دنده خاص ، به ویژه دنده سه، متوقف شد. معمولاً به دلیل مشکلات مکانیزم دنده گیربکس است.
    • تغییر مکان باعث تغییر صدا می شود. این معمولاً مشکلی بین شفت توربین و قسمتهای گیربکس است.
    • سریعتر رفتن باعث می شود صدا بیشتر شود. این نشان می دهد که این مشکل به سرعت حرکت چرخ ها متصل است و معمولاً در درایو نهایی گیربکس مشاهده می شود.

     

    تشخیص صدای زوزه گیربکس از دیفرانسیل

    تفکیک صدای زوزه  گیربکس از دیفرانسیل یک روش تست ساده دارد که در اینجا به آن میپرداریم : ابتدا خودرو را در یک مسیر صاف و تقریبا طولانی قرار بدهید آزادزاه ها انتخاب مناسبی برای این تست هستند . تمامی پنجره ها بالا ، سیستم پخش ، بخاری و یا کولر را خاموش کنید تا صدای زوزه کاملا شنیده شود. دقت کنید مسیر خشک را انتخاب کنید. حال سرعت خودرو را تا جایی که صدای زوزه شنیده شود زیاد کنید. معمولا صدای زوزه دیفرانسیل در سرعت بالای 80 کیلومتر اتفاق می افتد.

    حالا کلاچ را نگه دارید اگر صدای زوزه همچنان ادامه داشته باشد ، صدای زوزه برای دیفرانسیل است.  و اگر صدای زوزه را شنیدین و کلاچ را نگه داشتید اما صدای زوزه همچنان ادامه داشت و قطع شد این صدای زوزه میتواند از گیربکس میباشد. البته می توانید این تست را در سراشیبی نیز انجام دهید. وقتی به سرعت دلخواه رسیدید ، دنده را رها کنید. اگر زوزه به قوت خود باقی بماند قطعاً دیفرانسیل زوزه می کشد.

     

    کلام آخر : ما در گیربکس آپ با دهه ها تجربه در خدمت شما عزیزان هستیم که تمامی مشکلات گیربکس اتوماتیک خودرویتان را با کمترین هزینه ، کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت تعمیر ، رفع کنیم .

     

     

     

    مطالب مفید

    مطالب مفید و پر بازدید

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس ام جی MG

    کلیک کنید

    خودرو اتومات یا دستی

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس لیفان

    کلیک کنید

    چرا ماشین روغن کم میکند

    کلیک کنید

    تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90