امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
     

     

    دلایل روشن شدن چراغ گیربکس

     

    دلایل روشن شدن چراغ گیربکس

     

    دلایل روشن شدن چراغ گیربکس موضوع بسیار و البته میتواند پر هزینه شود که در این مقاله به آن میپردازیم. اگر در حال رانندگی به محل کار خود هستید و متوجه شوید چراغ اخطار گیربکس خودرو شما روشن شود ، ممکن است این سوال را داشته باشید که "چرا چراغ چک  گیربکس من روشن شده است؟ در گیربکس آپ  ما در تلاش هستیم تا تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو ها را به بهترین و کمترین هرینه انجام دهیم . شما با مراجه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آپ می توانید به صورت رایگان از دلایل روشن شدن چراغ گیربکس اتوماتیک و علت به وجود آمدن ایرادات آگاه شوید و سپس تصمیم بگیرید که آن را برطرف کنید یا خیر . ما شما را همانند روزهای اول به جاده بازخواهیم گرداند.

     

    با داشتن بسیاری از امکانات در پشت آمپر ، هشدار گیربکس اتومات را نادیده نگیرید. دلیل خوبی وجود دارد که وسایل نقلیه به روشی برای برقراری ارتباط با شما مجهز شده است ، و قطعا ایرادی وجود دارد که این چراغ روشن شده است.البته در خودروهای 206 این هشدار با چراغ اسپرت و برف داده میشود.

     

    در بیشتر وسایل نقلیه جدید ، همه چیز توسط TCU کنترل می شود ، که همچنین انتقال دنده را نیز کنترل می کند. اگر متوجه روشن شدن چراغ گیربکس شدید ، توصیه می کنیم فوراً وارد عمل شوید. ممکن است اکنون یک تعمیر جزئی داشته باشد اما اگر به آن توجه نشود تبدیل به یک مشکل بزرگتر شده و هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

    در اینجا برخی از دلایل وجود دارد که ممکن است چراغ گیربکس اتوماتیک خودرو شما را روشن کرده باشد:

     

    یادآوری تعمیر و نگهداری برای آنکه به شما اطلاع دهد زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک فرا رسیده  و یا وسیله نقلیه خود را برای سرویس و نگهداری به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آپ منتقل کنید.

    روغن گیربکس اتوماتیک ممکن است کم باشد. باید بلافاصله سطح روغن بررسی شود و دوباره با روغن گیربکسی که توسط سازنده خودرو پیشنهاد شده پر شود.

    اگر درست قبل از گرم شدن خودرو تا درجه حرارت مناسب چراغ روشن شود و یا چشمک بزند در فرستنده دمای گیربکس مشکلی وجود داشته دارد.

    اگر چراغ گیربکس گاهی روشن و خاموش شود ، یا فقط هنگام رد شدن از دست انداز ها و ناهمواری ها روشن شود ، ممکن است نشان دهنده اتصال سیمی سیم انتقال قدرت یا سیم خالی باشد.

    تعویض دنده از اول دشوار یا نامنظم صورت میگیرد و از مشکلات تعویض دنده اتوماتیک است.

    روغنی که تیره به نظر می رسد یا بوی سوختگی می دهد یک مشکل جدی است که باید فوراً با آن مقابله شود.

    صداهای زوزه زدن زیاد که هنگام رانندگی از موتور بیرون می آیند ، می تواند نشان دهنده پایین بودن سطح روغن گیربکس یا کثیفی فیلتر آن باشد.

    نشتی زیر ماشین روی زمین  و یا نشت و چکه از واشر را چک کنید.

    گرمای بیش از حد شاخص دیگری از مسائل گیربکس اتوماتیک است. اگر بارهای سنگین را با خودرو جا به جا میکنید و یا رانندگی در سربالایی زیادی انجام می دهید و عملکرد ضعیفی را مشاهده می کنید ، این نشانه یک ایراد است.

    عدم گاز خوردن خودرو هنگام  فشار دادن پدال گاز نیز نشانگر احتمالی مشکلات است.

     

    چه کار باید بکنیم وقتی چراغ گیربکس اتوماتیک روشن میشود؟

     

    در مرحله اول ، روغن گیربکس اتوماتیک خودرو خود را تعویض کنید. این ارزانترین روشی است که ممکن است بتواند به شما کمک کند. اگر خوش شانس باشید ، به محض تغییر روغن گیربکس ، چراغ چک آن خاموش میشود.

    اگر چراغ چک گیربکس حتی در  با تعویض روغن همچنان روشن است باید خودرو خود را به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ببرید تا بررسی کنند و دستگاه بزنند. متاسفانه هزینه تعمیرات آن ارزان تر از تعمیر موتور شما نخواهد بود.

     

    ما در گیربکس آپ برای بررسی مشکلات گیربکس اتوماتیک خودرو شما متخصصین دوره دیده و محرب داریم تا خودرو شما را با کمترین هرینه تعمیر کنند. متاسفانه  تنها تعداد کمی از گیربکس کار ها هستند که می توانند گیربکس اتوماتیک را تعمیر کنن و تعویض کار نباشند زیرا ساختار گیربکس اتوماتیک بسیار پیچیده تر از ساختار دیگر اجزای خودرو  است. ما در گیربکس آپ کلیه خدمات و قطعاتی که در گیربکس شما تعمیر کرده ایم را با مهر و سربرگ گارانتی کرده تا شما آسوده خاطر از خودروی خود استفاده کنید.

     

    مطالب مفید