امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
     

     

    تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

    علت سوختن واشر سرسیلندر

     

    علت سوختن واشر سرسیلندر مسئله مهمی است که در تابستان بسیاری از رانندگان با آن درگیر هستند. گرم شدن بیش از حد موتور یا تنظیم نادرست سر سیلندر بر روی بلوک موتور دلیل اصلی نیاز به تعویض واشر سرسیلندر است.

    واشر سرسیلندر یکی از عناصر اساسی برای عملکرد صحیح موتور است زیرا وظیفه جلوگیری از تماس خنک کننده با روغن موتور و مخلوط شدن در طی فرآیند احتراق را بر عهده دارد. واشر باید با پروفیل های سر سیلندر متناسب باشد و محکم با بلوک موتور مهر و موم شده باشد تا از فشردگی بین دو قسمت اطمینان حاصل شود.

     

    مطالب مفید : تعمیر گیربکس اتوماتیک

     

     واشر سرسیلندر به طور عادی آسیب نمی بیند اما باید به دلیل خرابی (پارگی ، تغییر شکل یا واشر سوخته) تعویض شود. گرم شدن بیش از حد موتور ، در نتیجه از دست دادن آب و مایع خنک کننده ، دلیل اصلی خراب شدن واشر سرسیلندر است. وقتی دمای موتور بالاتر از این باشد که این قسمت بتواند مقاومت کند ، نشتی آب ایجاد می شود و باعث می شود واشر سرسیلندر بسوزد و دیگر عملکرد خود را انجام ندهد.

    گرمای بیش از حد موتور ممکن است به دلیل کمبود مایع خنک کننده باشد. در این موارد ، واشر در معرض درجه حرارت بیش از حد قرار دارد و فشار بین سر سیلندر و بلوک موتور ضعیف می شود و باعث تغییر شکل سر سیلندر می شود. این مشکل همچنین می تواند با جریان ضعیف مایع خنک کننده در مدار ، پمپی که به درستی کار نمی کند یا ترموستات یا رادیاتور در شرایط نامناسب تعیین شود.

     

    واشر سر سیلندر چه کاری انجام میدهد

     

    موتور اتومبیل شما به دو قسمت تقسیم شده است: بلوک سیلندر محل استقرار پیستون ها و سیلندرها و سر سیلندر که دریچه ها ، شمع ها و میل بادامک در آن قرار دارند. میان این دو قطعه عظیم موتور ، واشر سر قرار دارد.

    واشر سر سیلندر یکی از مهمترین واشرهای موتور شما است که برای مهار فشار شلیک سیلندرها و جلوگیری از نشت مایع خنک کننده و روغن موتور به داخل سیلندرها و همچنین به بیرون طراحی شده است. واشر سر باید در برابر فشارهای دو سطح در حال انبساط ، کوچک شدن ، تاب خوردن و مالش مقاومت کند در حالی که در فشار سیلندر ، خنک کننده و روغن موتور از طریق درگاه های ریخته گری مهر و موم می شود.

     

    واشر سر سیلندر خراب باعث چه میشود

    واشر سر سیلندر خراب باعث موتور اتومبیل شما در گرمای شدید کار کند. اگر این گرما بیش از حد نرمال شود ، موتور شما بیش از حد گرم شود باعث میشود واشر منفجر شود. گرمای اضافی منجر به انبساط بیش از حد سر سیلندر و بلوک موتور می شود که منجر به خرابی واشر سر سیلندر می شود. انفجار یکی دیگر از دلایل خرابی واشر سر است زیرا به زره پوشها یا حلقه های آتش آسیب می زند و باعث می شود فشار سیلندر از پشت زره ها نشت کند.

     

    علائم واشر سر سیلندر خراب

     

    از آنجا که واشر سرسیلندر مجاری خنک کننده را مهر و موم می کند ، یک واشر سر سیلندر خراب اجازه ورود مایع خنک کننده به سیلندرها را می دهد. وجود خنک کننده در سیلندرها باعث میشود:

     

     خروج دود سفید از اگزوز

     وجود حباب در رادیاتور و مخزن خنک کننده

     کاهش میزان خنک کننده بدون شرح و هیچ گونه نشتی

     رنگ سفید شیری در روغن

     گرم شدن بیش از حد موتور

     

    همچنین در صورت نشت واشر سر به سیلندرهای مجاور ، ممکن است متوجه کاهش قدرت موتور به دلیل فشار کم سیلندر شوید.

     

    چگونه از سوختن واشر سرسیلندر پیشگیری کنیم

     

    بهترین راه برای جلوگیری از خرابی واشر سرسیلندر خودرو خود نگه داشتن خنک کننده موتور در سطح مناسب با مخلوط صحیح مطابق با توصیه سازنده است. اگر نشتی مایع خنک کننده در زمین مشاهده کردید ،حتما از مکانیک بخواهید آن را بررسی کند. همچنین ، توجه و نگاه کردن به آمپر خودرو را عادت کنید. اگر متوجه گرم شدن آن شدید ، سریعاً توسط مکانیک حرفه ای خود بررسی کنید.

     

    محتوای موجود در این مقاله فقط جهت اطلاع رسانی است و نباید به جای درخواست مشاوره حرفه ای از یک تکنسین یا مکانیک مجاز استفاده شود. اگر نگرانی خاصی در رابطه با هر یک از موضوعات مطرح شده در اینجا دارید ، با یک تکنسین یا مکانیک معتبر مشورت کنید.

    مطالب مفید